Безучасність це не соціалізм.
Безучасність це не пхатися туди куди не просять.
Однією з гуманітарних задач в яку мене вертає життя є ребулінг.
Під ребулінгом я розумію явище коли людина свідомо або напівсвідомо вертається в ситуації де вже була в якийсь період свого життя. Але цього разу більш підготовлено.
Мова йде про тих хто був жертвою булінгу.
Давайте порівняємо дитину-підлітка який мало що знається на дорослому світі і потрапляє у довжелезну і важку безпросвітну ситуацію шкільного (або іншого) булінгу.
І візьмемо мужчину (мене) з яскравим насиченим наповненим життєвим досвідом який часто перебуває в лідерських позиціях і який знову через 40 років (свідомо?) потрапляє в деякі подібні психологічні ситуації булінгу.
Досвід, світогляд, знання, розуміння набагато більші.
І це дає можливість подивитись на ситуацію не з позиції жертви.
А з позиції дослідника, антрополога, науковця, комунікатора-дослідника, вченого який аналізує ситуацію як ззовні так і зсередини і професіно розкладає ситуацію на частини.
Приведу приклад.
Ентоні Хопкінс і Алек Болдуїн потрапляють у холодну дискомфортну Аляску у фільмі НА МЕЖІ.
І вступають в нерівний бій з войовничим середовищем.
Вони цього не очікували.
Вони цього не прагнули.
Вони до цього не готувались.
А тепер уявімо ситуацію коли Алек Болдуїн і Ентоні Хопкінс вдруге вертаються у ці складні холодні природні умови але цього разу вже з підготовкою. Відбулось тренування.
Наш герой зібрав амуніцію.
Більше практичних та теоретичних знань. Психологічна підготовка в сурових умовах виживання.
І получається що зовні умови Аляски не змінились.
Ведмеді та холод так само дошкуляють людині.
Проте сама людина у внутрішніх умовах набагато підготовленіша. І навіть можна так сказати сама робить крок назустріч викликам та дискомфорту!
Так ось в ситуації ребулінгу моя задача не вернутися в минуле.
Це неможливо.
Моя задача в теперішніх умовах з теперішніми знаннями знову пропрацювати певні незрозумілості.
Наприклад, базовою незрозумілістю є тотальний холод суспільства.
Я як в 12 років так і в 52 роки досі не можу знайти відповідь на питання безучастності практично всього суспільства.
Не якихось поокремих холодних байдужих груп людей. На фоні достатньої кількості добрих участливих емпатичних груп людей.
А всіх! Всіх до всіх.
Ця майже стовідсоткова статистика вносить неспокій в моє життя.
Якби холодними були 90% суспільства - я би це пояснив статистикою.
95% - я би пояснив це похибкою і закономірностями.
Але коли це практично 100% холоду та безучастності - я досі це пояснити як науковець, дослідник, антрополог, аналітик не можу.
Чому і звідки взагалі з'явилась ідея ребулінгу?!
Це відбулось десь в період коли мені було 35 +- років. І я задав собі запитання: Як так вийшло що дитина-підліток три роки перебував у жорсткому безжалісному шкільному булінгу і жодна людина не підійшла, не запропонувала допомоги, не простягнула руку партнерства у цій біді?
Та навіть без мого узгодження жодна людина не почала бити у дзвони.
Прості питання і немає простих відповідей!
Вкотре наголошую що мої дослідження не несуть жодної претензії до будь-кого або до себе.
Я лише дослідник.
Я розбираю ситуації і шукаю варіанти рішень.
Коли мені було 40+ я виніс цілком робочу гіпотезу-припущення яка називається одним словом.
Безучастність.
Але тоді я це пояснив тим що безучастність це позитивна чеснота тому що це практично синонім слів свобода, невтручання та інші гарні чесноти сучасної людини.
Але подальші мої пасивні дослідження та спостереження підсвітили мені шлях де шукати.
А це усвідомлення що невтручання в життя іншої людини як прояв свободи особистості і безучастність мають протилежну ознаку.
Якщо спрощено - то одна справа коли ніхто не пхається туди куди не треба пхатись щодо свободи життя сучасної людини.
А друга справа коли нікого немає поруч коли це потрібно людині.
І неважливо як гучно і чітко людина цю потребу транслює у суспільство.
Є величезна різниця між тим коли людина просить не пхатись і не рухати її у її рішеннях, прагненнях, виборах та діях.
І між тим що людина потребує людей у будь-який спосіб.
Будьмо участними!
Андрій Гончаренко, 097 507 60 81, АГА
Підтримати АГА: картка 4441 1144 4009 6855